ביקור חמישי במסגרת מעקב ההריון – בדיקת חלבון עוברי

הביקור החמישי במרפאתו של ד”ר הלל וקסלר מתרחש בשבוע ה-17 לערך שכבר מהווה את השליש השני להריון. בביקור תיערך סקירת מערכות וסקר שליש שני הבודק אלפא פרוטאין, שהוא חלבון שמרוכז בחלל המוח וחוט השדרה.

ד"ר הלל וקסלרבדיקה זו הומצאה לפני שנים רבות כסקר ראשוני להוכחת היעדר סיכון של חוסר שלמות במערכת העצבים המרכזית ועמוד השדרה. ככל שהם אינם מכוסים בכל שכבות העור, החלבון העוברי דולף מנוזל המערכת העצבים המרכזית, נספג בצידו האימהי והתוצאה בדם גבוהה מעל המקסימום המקובל (2.5 מ”ל).  בדיקה זו מצטרפת לאינהיבין (אינזים של השלייה), יחד עם איטור שלייתי (הורמון האסטרוגן השלייתי).

בדיקות אלו, יחד עם הסקר הראשון מהווים את התבחין המרובע אשר בעל כושר ניבוי חיובי עד 94% לטריזומיה 21 ו-18. ד”ר הלל וקסלר מציין, שככל שסקר שליש ראשון מצביע על שכיחות לצרות אלו (קטנה מ-1 ל-3000), הדעה הרווחת היא כי אין צורך לבצע את התבחין המרובע אלא להרגיע האישה ולכוונה לבצע חלבון עוברי.

כמו כן, שואלים לשלומה וטענותיה של האישה, תוך התייחסות לכל אחד מהם ומבצעים  אולטראסאונד עם סקירה. בנוסף, ד”ר הלל וקסלר ימליץ להתחיל לקחת ברזל במקום החומצה הפולית. כמו בכל ביקור גם כאן נערכות הבדיקות הרגילות (לחץ דם, משקל וחלבון בשתן),  וכן ביומטריה – הערכת גודל העובר לגיל ההיריון, הערכת מי שפיר והשלייה האופייניים לכל בדיקת אולטרסאונד שהיא.

במרפאה של ד”ר הלל וקסלר ניתן לקבל מעקב פרטי מתחילת ההריון ועד סופו מעקב הכולל יחס אישי וגישה לרופא 24 שעות ביממה.

הלל וקסלר

ד"ר הלל וקסלר, בי"ח לניאדו - אולטרסאונד, מעקב הריון, ניתוחים קיסריים, הריון בסיכון גבוה ועוד. ליצירת קשר: 09-8624444 מלחמת ששת הימים 20 נתניה

More Posts

Follow Me:
Google Plus

About הלל וקסלר 23 Articles
ד"ר הלל וקסלר, בי"ח לניאדו - אולטרסאונד, מעקב הריון, ניתוחים קיסריים, הריון בסיכון גבוה ועוד. ליצירת קשר: 09-8624444 מלחמת ששת הימים 20 נתניה